Monday 9 January 2012

Penjagaan Usus


Bukan setakat muka je kita nak jaga dr penuaan, usus juga kena diberi lebih tumpuan yer. Sepatutnya usus yg sihat adalah seusia dgn usia fisiologinya. Tp menurut kajian, thn2 kebelakangan ni, org muda dlm lingkungan usia atr 10 - 20 thn menunjukkan trend yg signifikan bg penuaan dlm saluran usus terutama golongan gadis.

Sekiranya dilihat berdasarkn usia usus, tidak keterlaluan utk katakan mereka berada dlm lingkungan umur 60 thn.


Faktor2 utama yg menyumbang kpd penuaan usus ini adalah amalan pemakanan yang tidak seimbang dan sihat dr pengurangan berat bdn yg tidak saintifik, diet dan sebagainya. Selain itu, aktiviti sosial yg kerap serta pengaruh tekanan kerja/hidup juga menumbang kpd penuaan usus.
Menurut pakar pemakanan, saranan pengambilan serat makanan harian bg setiap individu ialah 20-25mg. Ini kerana serat makanan dapat menyekat aktiviti bakteria berbahaya dalam usus dan menjadi "alat pembersih" dlm saluran usus.



= untuk kesan yang lebih sempurna


Penyelesaiannya... Nurich Lactolite adalah teman kepada usus anda.. Mengandungi kultur hidup seperti yg terdapat dalam Vitagen & Yakult bertindak untuk memelihara usus dan membunuh kuman punca gejala penyakit usus dan mengatasi masalah sembelit... Kultur hidup amat penting dlm tubuh badan kita kerana banyak penyakit yg bermula daripada pencernaan makanan yg tidak sempurna...

Maklumat lanjut hubungi:
012 6835 012 (roy) / 012 3494 525 (shiena)

No comments:

Post a Comment